Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób głuchoniemych
-
Prześlij uwagę, zgłoszenie
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Treść strony
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Celem wychowania przedszkolnego jest wspieranie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno – kulturowym i przyrodniczym.
Wynikające z powyższego celu zadania, dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka nauczyciel realizuje w ramach określonych obszarów edukacyjnych:
- Kształtowanie umiejętności dzieci: porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka.
- Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu siebie i swojego otoczenia.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie przez sztukę – muzyka, śpiew, taniec, plastyka.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy, konstrukcje, budzenie zainteresowań technicznych.
- Pomaganie dzieciom w rozumieniu zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacja matematyczną.
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Przedszkole realizuje cele i zadania koncentrując się na:
- Stymulowaniu wszechstronnego rozwoju wychowanków,
- Wspomaganiu indywidualnego rozwoju dziecka, udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zależności od potrzeb (kontakt ze specjalistami: pedagog specjalny, psycholog, logopeda, nauczyciel współorganizujący pracę z dzieckiem),
- Kształtowaniu czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych oraz rozwoju ogólnej sprawności ruchowej,
- Rozbudzaniu u dzieci wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej, rozwijania takich cech jak: życzliwość, uczciwość, obowiązkowość, empatia,
- Wzmacnianiu więzi uczuciowych z rodziną, współdziałanie z nią,
- Sprawowaniu opieki nad zdrowiem, bezpieczeństwem i prawidłowym rozwojem wychowanków oraz pomaganiu pracującym rodzicom w wychowaniu dzieci, zapewnieniu mu opieki wychowawczej,
- Rozwijaniu motywacji do nauki jako źródła wiedzy,
- Rozwijaniu zainteresowań badawczo – konstrukcyjnych,
- Wzbogacaniu przeżyć i wyobraźni, kształtowaniu postawy twórczej w kontaktach z otoczeniem,
- Realizowaniu celów i zadań w ścisłym współdziałaniu z rodzicami, opiekunami, z organizacjami społecznymi, instytucjami kulturalnymi (np. biblioteka), oświatowymi i gospodarczymi,
- Wspieraniu aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych,
- Zapewnieniu prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyśpieszony,
- Wspieraniu samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń, i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,
- Promowaniu ochrony zdrowia, tworzeniu sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym o bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
- Tworzeniu sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,
- Tworzeniu warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy,
- Kształtowaniu u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
- Zapewnieniu dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowaniu tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
- Prowadzeniu obserwacji przebiegu rozwoju psychicznego dzieci, wykrywaniu nieprawidłowości i ich przyczyn, kierowanie w razie potrzeby na badania specjalistyczne w celu określenia rozwoju psychicznego, dostosowanie się do metod postepowania zalecanych przez poradnie specjalistyczne,
- Organizowaniu opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi po okazaniu przez ich rodziców (opiekunów) zaświadczenia zalecającego pobyt dziecka w grupie przedszkolnej z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej,
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Małgorzata Zalewska
- opublikował: Małgorzata Zalewskadata publikacji: 2023-12-31 00:23
- zmodyfikował: Małgorzata Zalewskaostatnia modyfikacja: 2024-01-03 20:15
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 629
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-01-03 20:15:09